close
Grace to grace-Hillsong Worship
 
 
Intro
 
|2x|
 
Verse 1
If love endured that ancient cross
如果愛能承受古老的十字架
how precious is my Savior's blood
我親愛的救主,他的寶血多麼珍貴
The beauty of heaven wrapped in my shame
天堂的美麗包裹在我的羞恥裡
The image of love upon death's frame
愛的圖像蓋過死亡的名聲
 
Pre-Chorus 1
If having my heart was worth the pain
如果擁有我的心就值得承受痛苦
What joy could You see beyond the grave
在墳墓旁你能看到什麼歡樂?
If love found my soul worth dying for
如果愛找到我的靈魂 就值得你為此而死
 
Chorus 1
How wonderful, how glorious
何等的美好啊!何等的榮美啊!
My Savior's scars victorious
我親愛的救主,你的傷痕多麼榮耀
My chains are gone, my debt is paid
我的枷鎖不在,我的負債已被償還
From death to life and grace to grace
從死亡到生命,從恩典到恩典
 
Interlude 間奏
 
Verse 2
If heaven now owns that vacant tomb
如果天堂還留著那空殼墳墓
how great is the hope that lives in You
多麼美好的是,你那裡住著盼望
The passion that tore through hell like a rose
熱血的是眼淚流過地獄而盛開出玫瑰   
The promise that rolled back death and its stone
你保證死亡就像石頭一樣滾回去
 
Pre-Chorus 2
If freedom is worth the life You raised
如果追求自由值得你高舉生命
Oh where is my sin, where is my shame?
那我的罪在哪?我的羞恥又在哪呢?
If love paid it all to have my heart
如果愛償還了一切,是為了我的心
 
Chorus 2
How wonderful, how glorious
何等的美好啊!何等的榮美啊!
My Savior's scars victorious
我親愛的救主,你的傷痕多麼榮耀
My chains are gone, my debt is paid
我的枷鎖不在,我的負債已被償還
From death to life and grace to grace
從死亡到生命,從恩典到恩典
 
Bridge
When I see that cross, I see freedom
當我看到十字架,我看到自由
When I see that grave, I'll see Jesus
當我看到墳墓,我看到耶穌
And from death, to life, I will sing Your praise
從死而生,我會唱著你的頌歌
In the wonder of Your grace
驚奇你的恩典
 
When I see that cross, I see freedom
當我看到十字架,我看到自由
When I see that grave, I'll see Jesus
當我看到墳墓,我看到耶穌
And from death, to life, I will sing Your praise
從死而生,我會唱著你的頌歌
In the wonder of Your grace
驚奇你的恩典
 
|2x|
 
BRIDGE TAGS
How my soul will sing Your praise
我的靈魂會如何唱著你的頌歌
In the wonder of Your grace
驚奇你的恩典
How my soul will sing Your praise
我的靈魂會如何唱著你的頌歌
 
Chorus 3
How wonderful, how glorious
何等的美好啊!何等的榮美啊!
My Savior's scars victorious
我親愛的救主,你的傷痕多麼榮耀
My chains are gone, my debt is paid
我的枷鎖不在,我的負債已被償還
From death to life and grace to grace
從死亡到生命,從恩典到恩典
 
REPEAT BRIDGE
REPEAT BRIDGE TAG
REPEAT CHORUS 2
 
後記:
聽到這首敬拜歌時,深深被歌者的聲音情緒引入更深的敬拜中。
那時我正看著書,播放著Hillsong的「Let there be light」這張敬拜專輯,當這首歌唱到以下歌詞:
When I see that cross, I see freedom
When I see that grave, I'll see Jesus
And from death, to life, I will sing Your praise
 
先說明一下,為什麼上面的影片不是Taya Smith唱的,因為Youtube沒有把這個版本的全部放在上面,以下是Taya Smith唱的小小一段,若要聽全部,可能要到itune購買才行。(2017/4/26已上傳到Youtube)
 
 
我整個從書本的專注力轉移到聲音上,立即跑到電腦前看看歌名是什麼,並查了歌手是誰,原來是Taya Smith,就是Ocean的主唱者,這首詩歌的歌詞也非常優美,簡單來說就是一首非常好聽的,對耶穌唱的情歌。
 
 
 
“I am Yours, and You are mine"這歌詞多美阿....
 
今年他們到以色列的加利利海上,再一次的唱這首歌,歌詞裡所講到的就是耶穌跟彼得的故事。我好喜歡這首歌詞的意境,以及所拍攝的地點,一切都好到位。
 
 
 
關於Taya Smith,她曾說「我只不過是個鄉村女孩~」但在上帝面前,卻是個非常有恩賜帶領敬拜的歌手,聽她唱時,絕對不會只以為她是個鄉村女孩,應該說是個歌聲爆發力十足的好歌手。謝謝她擁有如此天籟的聲音,讓我們享受在上帝的敬拜中,祂的殿得以充滿雲彩(歷代志下5:13)。
 
arrow
arrow

    園主 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()